Rakentajalle

Entä jos jotain menee pieleen?

Ongelmatilanteiden ratkaisu

Valtaosa omakotihankkeista valmistuu ongelmitta. Joskus asiat saattavat mennä pieleen, vaikka kaikki osapuolet tavoittelevat hyvää lopputulosta. Miten toimitaan ongelmatilanteissa?

1. Ota yhteyttä talotoimittajaan

Ongelmatilanteet ratkaistaan nopeimmin suoraan yrityksen kanssa. Kun havaitset virheen tai puutteen, ota ensimmäiseksi yhteyttä talotoimittajan yhteyshenkilöön. Tee kirjallinen reklamaatio ja pyydä kirjallinen tieto siitä,  milloin asia hoidetaan. Talotoimittajalle on annettava kohtullinen aika korjata virhe ennen mahdollisia jatkotoimia. 

2. Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan

Joskus ongelmatilanteen ratkaisu ei ole yksinkertaista. Jos yhteisymmärrykseen ei päästä neuvottelemalla, kannattaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Sieltä saat opastusta ja sovitteluapua riitatilanteessa.

 Kuluttajaneuvonnan sivuille

Konsumentrådgivning på svenska